4. Mitt jobb

 
 Efter att under många år ha tillbringat mina dagar som kommunalrådssekreterare på Kommunledningskontoret i Enköpings kommun, har jag nu gått i pension. De sista två månaderna jobbade jag enbart med valet. Det har varit intressant att följa det politiska livet i kommunen och bidra till en fungerande demokratisk organisation. Min uppgift var att vara koordinator, serva kommunalråden, kommunfullmäktige, kommunrevisionen, andra politiker och kommundirektören, boka och arrangera möten och konferenser, vara sekreterare i tillgänglighetsrådet, pensionärsrådet, Enköpings kommuns moderbolag och valnämnden. Jag höll i projekt som minnesgåvoutdelning, nationaldagsfirande, Luciafirandet i kommunhuset och liknande, medverkade i evenemang som Arkivens Dag, rundresor i kommunen, svarade på mail, brev och telefonsamtal, tog hand om besökare m m. Ett varierande, roligt och spännande arbete. Det sista året hade vi kontoret på Linbanegatan 12, då kommunhuset är mögelskadat.

Enköpings kommunhus. Foto: August Bergkvist / SR
Kommunhuset i Enköping.
Trackback
RSS 2.0